Even laten voorstellen.

Laat een bericht achter in ons gastenboek!
-
Leave a message in our guestbook!
gamemaster-maarten
Kiddie

Even laten voorstellen.

Berichtdoor gamemaster-maarten » di nov 14, 2017 20:44

Heey allemaal.

Jullie kennen mij wel van de spelcomputer beursen in Noord Nederland. Ik ben Maarten Koster geboren in 17 Oktober 1992. En heb Autisme. :P

Ikzelf bezit talloze computers. Waaronder mijn Commodore Amiga 500. Als ik opnieuw in de Commodore plezier bezit zal ik ook erg graag een Commodore 64 verzamelen. En dan wil ik met doos en boekje. Verder bezit ik een IBM 5150 Computer een Toshiba HX-10 MSX en een Apple Imac G3 Bondi Blue. Verder heb ik een Nintendo NES een Nintendo Super NES en nog veel meer. :arrow:

Welkom allemaal. Ik ben al lid sinds 2009. Maar toen niet voorgesteld. :(
Retro Gaming en oude computers is mijn liefe. :)

Fonz
Senior

Re: Even laten voorstellen.

Berichtdoor Fonz » di nov 14, 2017 22:42

Hallo Maarten,

Beter laat dan nooit, leuk dat je je voorstelt. Ik heb je wel eens voorbij zien komen in enkele topics hier op het forum.
Leuk te zien dat iemand van na het 8-bit tijdperk toch veel plezier beleeft aan deze oude computers.
Groeten uit Hoogeveen

Werner
Back2BASIC

Jan D
Junior
Contacteer:

Re: Even laten voorstellen.

Berichtdoor Jan D » za nov 18, 2017 17:09

Hallo Maarten,
bedankt voor de info, altijd leuk om te weten met wie we communiceren op het forum hier.
Ik terwijl ik dit schrijf besef ik mij dat ik mezelf eigenlijk ook nooit fatsoenlijk heb voorgesteld... oeps.

Bij deze dan maar...
Hoi ik ben Jan Derogee, ik kom ben lid van de HCC commodore gebruikersgroep sinds 2006.
Ik ben sinds 1988 in het bezit van een Commodore 64, dat was mijn eerste computer en die heeft dus een speciaal plekje. Ik heb deze nog steeds en deze werkt perfect. Al moet ik wel toegeven dat ik dit model nauwelijks gebruik, voor de dagelijkse dingetjes gebruik ik een oud lelijk verkleurd C64 breadbin model met een hele lelijke resetknop aan de bovenzijde van de kast. Ik heb overigens nog andere Commodore computers maar dat terzijde.
Afijn, ik ben geen gamer, sterker nog er is nauwelijks een spel waar ik goed in ben. Maar als techneut in hart en nieren vindt ik het vooral leuk om te spelen met /ontwerpen van zelfgemaakte hardware voor deze machine(s). Simpelweg omdat er met moderne componenten nu vrij gemakkelijk (en redelijk goedkoop) dingen kunnen maken die vroeger onmogelijk of onbetaalbaar waren. Op dit moment ben ik bezig met een nieuwe versie van de Cassiopei, een apparaatje wat je aan de cassettepoort hangt en hierdoor dus op elke 8bit CBM kunt aansluiten. Maar dat is een heel ander verhaal.

Je kunt me elke 2 maanden vinden op de clubdagen in Maarssen. Die vind ik helemaal top omdat je dan al die enthausiaste mensen ziet die ook nog lang niet uitgekeken zijn op dit stukje nostalgie. Op zo'n dag hoor je om je heen de verhalen achter bepaalde ontwerpen van hardware of games. Wat ik wel leuk vind aan de 8-bit games is dat ze vrij eenvoudig te begrijpen zijn en daardoor soms heel verslavend kunnen zijn. Nieuwe games zijn soms veel ingewikkelder, kunnen van alles of hebben een gigantisch level waar geen einde aan komt. Nee, de oude games zijn mijn inziens veel overzichtelijker, ik ben geen gamer maar een potje pacman op zijn tijd ben ik altijd wel voor in.

Terug naar “Gastenboek / Guestbook”